Aerodromi i Avijacija

25 Nov 2015 13:35 #5160 by Fache
Uskoro osnivanje javnog preduzeća Aerodrom Bihać



Gradska uprava Bihaća uskoro će gradskim vijećnicima Bihaća na razmatranje i usvajanje dostaviti Prijedlog Odluke o osnivanju JP "Aerodrom Bihać" čime će biti napravljen prvi korak ka realizaciju projekta izgradnje aerodroma.

Budući da je jedan od uslova za dobivanje sredstava od viših nivoa vlasti za izgradnju aerodroma upravo formiranje preduzeća i uspostava privremenog menadžmenta, gradska uprava Bihaća priprema materijale za GV Bihać koje bi trebalo svojom odlukom formirati preduzeće, saopšteno je na gradskom sajtu.

Kako ističe Emdžad Galijašević, gradonačelnik Bihaća, u Nacrtu Budžeta FBiH planirano je 2 mil KM za izgradnju aerodroma Bihać i kroz osnivanje preduzeća grad Bihać pravi prvi korak ka početku izgradnje aerodroma na lokalitetu Golubića.

"Moramo biti oprezni i korak po korak pripremati odluke i sve što je potrebno za izgradnju aerodroma Bihać. Podrška viših nivoa nije upitna i bitno je da ne obećajava nikakve megalomanske projekte i aerodrome kao u ranijem periodu, već da ozbiljno pripremimo teren za investiciju koja je za grad Bihać izuzetno važna. Postoji i interes privatnih kompanija koje se bave upravljanjem i izgradnjom aerodroma i već smo ugostili predstavnike jedne turske kompanije koja se upoznala sa projektom", kazao je gradonačelnik Galijašević.

Akta.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

02 Dec 2015 12:18 #5171 by Admir
Ultrazvučna zaštita od ptica na sarajevskom aerodromu



U posljednjih nekoliko mjeseci firma Alibeg d.o.o. iz Sarajeva, jedina firma u regionu koja nudi profesionalno rješenje problema sa pticama u industrijskim zonama, hangarima, halama, imala je više značajnijih projekata. Ipak, jedan od značajnijih jeste zaštita Međunarodnog aerodroma Sarajevo, te su svojoj velikoj listi urađenih projekata dodali još jedno zvučno ime.

"Po ugledu na svjetske aerodrome te na osnovu istraživanja mogućih rizika koje ptice mogu da prouzrokuju u avio saobraćaju, naš aerodrom je uradio prvi u nizu od projekata instalacije ultrazvučne zaštite renomirane firme BIRD-X iz Čikaga koja je za dati problem definitivno broj jedan u svijetu", kažu iz Alibega za portal Akta.bam ističući da su jedini zastupnik ovog svjetskog brenda na našim prostorima .

Naime firma Alibeg d.o.o. iz Sarajeva, na čelu sa direktorom Adisom Alihodžićem bilježi uspjeh za uspjehom, nakon Šoping centra OTOKA , fabrike papira Natron Hayat Maglaj , gradske Vijećnice Sarajevo , Junuzović Company-a , te preko 800 privatnih kuća i drugih objekata svojoj listi refenci dodali su i Sarajevski Međunarodni aerodrom .

Inače, Alibeg d.o.o. Sarajevo u predhodne četiri godine dobio je povjerenje velikog broja renomiranih firmi u Bosni i Hercegovini i šire i koji su riješili probleme prouzrokovane pticama.

Akta.ba

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

02 Dec 2015 15:33 #5177 by Admir
Osnovano preduzeće "Aerodrom Bihać" - Za v.d. direktora izabran Amir Beganović



Usvajanjem Odluke o osnivanju JP "Aerodroma Bihać" i Statuta ovog preduzeća Gradsko vijeće Bihaća napravilo je prvi korak ka početku izgradnje aerodroma u gradu Bihaću.

Nakon što je gradska uprava Bihaća prilikom posljednje posjete državne delegacije gradu Bihaću kandidirala projekt izgradnje aerodroma Bihać, reagirala je Vlada FBiH i u Nacrtu Budžeta FBiH za 2016. godinu izdvojila 2 mil KM za izradu projekte dokumentacije i početak izgradnje aerodroma koji bi trebao zadovoljiti sve standarde za domaće i međunarodne letove.

Jučerašnjom usvojenom odlukom utvrdile su se prava i obaveze JP "Aerodrom Bihać" kao i upravljačke strukture koje će kroz funkciju vršioca dužnosti do izbora stalnog menadžmenta voditi to novo preduzeće. Kako je precizirano do raspisivanja konkursa, izbora i imenovanja direktora preduzeća za vršioca dužnosti imenovan je Amir Beganović.

eKapija.com

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

04 Dec 2015 12:41 #5181 by Fache
Na Međunarodnom aerodromu Tuzla počinje kargo saobraćaj

Međunarodni aerodrom Tuzla dobio je dozvolu za promet roba životinjskog porijekla, odlučilo je na svojoj posljednjoj sjednici Vijeće ministara BiH. Ovu dozvolu, uz tuzlanski, dobila je i Međunarodna zračna luka-aerodrom Mostar, tako da će se od sada, osim sarajevskog i banjalučkog aerodroma, i sa ova dva aerodroma moći vršiti izvoz ove vrste roba. Donošenje ovakve odluke rezultat je intenzivnih aktivnosti koje su Vlada Tuzlanskog kantona i Međunarodni aerodrom Tuzla vodili u proteklom periodu, na prvom mjestu kako bi aerodrom ispunio sve neophodne infrastrukturne uslove, a kasnije i kako bi se stekle sve političke pretpostavke za donošenje ovakve odluke.

U praktičnom smislu ova odluka znači pokretanje kargo saobraćaja na Međunarodnom aerodromu Tuzla, što će sigurno, na prvom mjestu uzimajući u obzir potencijale mesne industrije u Tuzlanskom kantonu, biti snažan poticaj za razvoj privrede. Naznaka operacionalizacije ove odluke Vijeća ministara BiH jeste i, za naredne dane, zakazani sastanak Uprave Aerodroma sa predstavnicima Privredne komore iz Istambula, kada bi se trebali dogovoriti detalji buduće saradnje.

Podsjećamo, Menprom je započeo projekat izvoza svježeg goveđeg mesa u Republiku Tursku, za čije potrebe ova kompanija gradi novi objekat u vrijednosti od 6 miliona KM. U novom proizvodnom pogonu bit će uposleno 30 novih radnika, a 2000 ljudi će biti indirektno uključeno u projekat.

Akta.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

07 Dec 2015 15:52 #5187 by Admir
"Fly Dubai" želi saradnju sa mostarskim aerodromom

Magla koja ovih dana prekriva Sarajevo stvorila je brojne probleme u zračnom prometu. Brojni letovi su odgođeni, a avio prijevoznici su već krenuli potragu za alternativnim zračnim lukama, prenosi "ABCportal".

Kako doznaje Prvi.tv, već nekoliko tvrtki je kontaktiralo "Zračnu luku Mostar" i zatražilo početak pregovora oko slijetanja njihovih zrakoplova u Hercegovinu.

- Ovih dana smo primili nekoliko zrakoplova koji su trebali sletjeti u Sarajevo, ali nisu mogli zbog magle. Stranci traže alternacije u ovakvim situacijama i mi smo im sada prvi izbor. Kontaktirali su nas iz "Fly Dubai"-ja i kako sada stoje stvari, mi ćemo im biti alternacija u Bosni i Hercegovini - rekli su za Prvi.tv iz "Zračne luke Mostar".

Očekuje se kako će "Fly Dubai" i "Zračna luka Mostar" uskoro potpisati ugovor o suradnji, što je svakako veliki iskorak u poslovanju za ovu mostarsku tvrtku.

- Prosinac je uvijek bio mjesec kada nismo imali veći broj letova osim u vrijeme Božića i Nove godine. Sada smo barem djelomično popunili i ostatak prosinca. Započeli smo pregovore s još nekoliko veliki avio prijevoznika i očekujemo kako ćemo uskoro moći objaviti informacije kako smo i s njima postigli dogovore o suradnji - zaključili su u "Zračnoj luci Mostar", prenosi "ABCportal".

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

21 Dec 2015 10:53 - 21 Dec 2015 10:54 #5209 by Admir
Nakon 17 godina iz Tuzle do Beča za samo sat vremena



Okončane su sve pripreme za novu avio liniju iz tuzlanskog aerodroma, a od sutra, 21. decembra, kako je i bilo najavljeno, ponedjeljkom i srijedom kompanija Montenegro airlines letjet će na relaciji Tuzla – Beč – Tuzla.

"Letovi će se realizovati ponedjeljkom i srijedom i to na način da istoga dana ide avion iz Tuzle ka Beču i avion iz Beča ka Tuzli. Isto je i srijedom tako da 4 puta u toku sedmice imamo letove na ovoj relaciji. Punih 17 godina čekalo se na ovu avio liniju i na zadovoljstvo velikog broja bh građana koji žive, rade, studiraju u Austriji ali i onih koji putuju privatno ili u službene svrhe, ovo je i više nego dobra vijest", navode iz Uprave Međunarodnog aerodroma Tuzla.

Razloga za slavlje na Tuzlanskom aerodromu, koji nezaustavljivo napreduje i bilježi sve bolje rezultate, ima više.

Nedavno je prilikom susreta premijera Tuzlanskog kantona Bege Gutića i predstavnika Turske privredne komore najavljeno da će se organizovati i avio linija Tuzla – Istambul – Tuzla a užurbano se privode i pripreme za početak Kargo saobraćaja, nakon što je Vijeće ministara Bosne i Hercegovine odobrilo prijevoz roba sa tuzlanskog aerodroma.

Prilikom ovog susreta Turci u izrazili spremnost da naš aerodrom bude jedan od glavnih za prvoz roga iz Turske ka Europi.

Ostalo je da Premijer kantona sasaradnicima posjeti Tursku gdje bi sa nadležnih konkretizirao sve aktivnosti.

Kako bi se Međunarodni aerodrom Tuzla svrstao u red aerodroma koji imaju svu potrebnu opremu i ifrastruktura za obavljanje avio saobraćaja bez ikakvih nedostataka, Vlada kantona nedavno je izdvojila 500 000 KM na postavljanje pristupnih aerodromskih svjetala koji će pilotima omogućiti i da u vrijeme lošijih vremenskim uvjeta i smanjene vidljivosti bez problema realizuju slijetanja na pistu našeg aerodroma.

Signalna rasvjeta za slijetanje na naš aerodrom biće postavljena u dužini od 900 metara, kako to i predviđaju aviostandardi ali se čeka na rješavanje imovinskih – pravnih odnosa sa Ministarstvom odbrane Bosne i Hercegovine, jer je dio piste zajedno za zemljištem ispred, na koje se treba montirati pristupna rasvjera u njihovom vlasništvu.

Ne sumnjamo da će ovaj problem biti brzo riješen i da ćemo već početkom naredne godine imati i rasvjetu.

Uporedo sa ovim aktivnostima Vlada Federacije BiH nedavno je planirala 2 miliona KM maraka za izgradnju zgrade Terminala Međunarodnog aerodroma Tuzla, što će naš aerodrom svrstati u red konkuretnih u regionu.

Podsjećamo, na avio liniju Tuzla – Beč – Tuzla čekalo se punih 17 godina. "Dvije godine trajali su intenzivni pregovori o ovoj atraktivnoj liniji po pristupačnim cijenama, koje se sa polaskom iz Tuzle kreću od 19 do 47 eura, dok se karta iz Beča za Tuzlu može kupiti od 49 do 89 eura, uključujući aerodromske takse, a zavisno od popunjenosti aviona. Mala prtljaga od pet do 10 kilograma košta pet eura, a za prtljag preko 23 kilograma putnici će platiti 10 eura", kazao je direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla Rifet Karasalihović.

Kada je riječ o avionima koji će saobraćati na ovoj liniji, radi se o veoma modernim avionima sa 116 sjedišta, a osim putovanja u Austriju, na ovaj se način građanima omogućuje da se preko bečkog aerodroma povežu sa drugim evropskim i svjetskim destinacijama.

Predsjednica Odbora direktora “Montenegro Airlinesa” Daliborka Pejović je kazala da su avioni ove kompanije sigurni i atraktivni, a njima upravljaju vješti piloti, koji putnike na odredište dovezu bezbjedno i na vrijeme.

"Mala smo kompanija koja godišnje preveze putnika onoliko koliko Crna Gora ima stanovnika, što je oko 600.000 putnika. Naša misija je povezivanje regije", izjavila je Pejović.

Letovi Beč-Tuzla-Beč će se obavljati dva puta sedmično – svakog ponedeljka i srijede. Svi zainteresovani građani karte za let Beč–Tuzla–Beč mogu kupiti putem web stranice www.mysky.ba . Kompanija MySky, sa sjedištem u Tuzli, upravo je i nastala iz potrebe za povezivanjem Tuzle i Austruje zračnim putem.

Nezavisne novine

Sei bella come un gol al 90´!

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

29 Dec 2015 12:04 #5222 by Fache
Magla smanjila prihode sarajevskog aerodroma - Gubici stotine hiljada maraka

Magla danima guši stanovnike Sarajeva, ali je "ugušila i zaradu sarajevskog aerodroma. Većina letova je otkazana, a gubici iznose stotine hiljada maraka.

- Oko 28% svih letova otkazano je posljednjih 20 dana - kaže Belma Čureković, glasnogovornica "Aerodroma Sarajevo".

Da bi avion sletio u Sarajevo, potrebna je minimalna vidljivost od 60 metara, ali je ona pet puta manja.

- Sarajevski aerodrom je smješten u kotlini. On što smo mogli, to smo i uradili, a to je 600 metara horizontalne vidljivosti i 60 metara vertikalne. Ispod toga ne može - objašnjava Omer Kulić, ekspert za civilnu avijaciju.

Finansijske gubitke na aerodromu još zbrajaju, kaže Belma Čureković, ali ističe kako je jasno da su veliki. Taksa po jednom putniku je oko 20 eura, a gubi se i na aerodromskim uslugama.

No, ne gubi samo aerodrom, u minusu je i Grad Sarajevo. Samo iz Turske je proteklih dana agencijama zimovanje otkazalo hiljade ljudi.

Agencije su pregovarale o presumjeravanju letova za Mostar, no bezuspješno. Inozemne kompanije radije se odlučuju na otkazivanje letova, što im je skuplje, nego za neku drugu zračnu luku.

Indikator.ba

To je tvoje pravilo, moje ne

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

02 Jan 2016 21:46 #5226 by Hagasa
Na kraju ce ispasti da je isplativije napraviti novi aerodrom kod Visokog i povezati ga autocestom do Sarajeva, mozda cak par stotina metara sina povezati na prugu do sarajeva i uvesti voz aerodrom zeljeznicka stanica (zasto ne, ne bi bila skupa investicija, a svakako isplativa) pa bi onda mogli dovesti turiste, avio kompanije itd ovako imamo najgori aerodrom u evropi gdje se svako malo otkazuju letovi, i najveci paradoks : aerodrom u centru grada a nema cak ni bus stajaliste za gradski prevoz

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Jan 2016 09:19 #5227 by alienx

Hagasa wrote: Na kraju ce ispasti da je isplativije napraviti novi aerodrom kod Visokog i povezati ga autocestom do Sarajeva, mozda cak par stotina metara sina povezati na prugu do sarajeva i uvesti voz aerodrom zeljeznicka stanica (zasto ne, ne bi bila skupa investicija, a svakako isplativa) pa bi onda mogli dovesti turiste, avio kompanije itd ovako imamo najgori aerodrom u evropi gdje se svako malo otkazuju letovi, i najveci paradoks : aerodrom u centru grada a nema cak ni bus stajaliste za gradski prevoz



Da bi dobili sta? Istu maglu, manji aerodrom sa tezim sletanjem i uzletanjem aviona. Po kojoj molim te kriteriji je najgori aerodrom u evropi?
Genijalni post kao uvijek.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

03 Jan 2016 21:31 #5228 by Hagasa
Rijetko gdje imate aerodrom u sred grada, pogotovo u kotlini, ima dosta prostora da se napravi blizu Sarajeva i poveze prugom, autocestom do grada. Cak i na pola puta do Zenice ne bi bio daleko, ako ne bi bio u kotlini i ako bi se izbjegla magla, a potrebno je samo malo da se poveze na postojecu zeljeznicku i cestovnu infrastrukturu.
Ko god cesto putuje vani vrlo dobro zna da je lakse putovati do Beograda i Zagreba, Splita, Osijeka, pa cak i Podgorice i rent a carom ili busom ici do Sarajeva i da je puno isplativije jer aviokompanije izbjegavaju Sarajevo iz vise razloga. Razlozi su politika taksi i nacin poslovanja s jedne i s druge strane tehnicki uvjeti, los polozaj i relativno losa oprema.
Iz tih razloga sam rekao da bi isplativije bilo napraviti novi aerodrom gdje se svaki cas nece otkazivati letovi i gdje turisti nece otkazivati aranzmane, i kompanije bjezati jer im je skupo da svaki cas otkazuju letove. Na kraju krajeva ne znam kakvu opremu da instaliraju i kakve kompanije da dovedu, zna se da zimi kada najvise ljudi putuje za praznike i kada ima dosta turista koji bi isli na planine itd moraju otkazivati letove.

Prijava ili Kreiraj račun da se pridružite razgovoru.

Time to create page: 0.089 seconds

 

Top